Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Melle Sarah - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Melle Sarah - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Sarah en Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle

19 Februari 2014 | Indonesië, Ubud

In Baliii!

We vlogen net op tijd naar Bali want de volgende dag vlogen er geen vliegtuigen meer omdat er een vulkaan was uitgebarsten en er teveel stof lag in Yogya.
De eerste 2 dagen zijn we in Changgu geweest. Een surf dorp. De zee is hier wel wat anders dan in Thailand. Grote golfen en veel stroming. Ik heb nog niet gesurft. Durfte niet omdat de mensen die hier surfen zo goed zijn... Staan te springen op hun board. Maken piroetjes enz. (en dan zijn ze 12 jaar...)
De stranden zijn op Bali niet zo mooi omdat het meestal gevuld is met vulkaanzand (zwart/gijrs). Met de grijze lucht erbij ziet het er niet altijd even vrolijk uit.

Sarah:
In Changgu woont een vriend van Melle, Mark. Met hem hebben we de tweede avond heeeerlijke pizza gegeten <3 (Mellie wordt helemaal gek over mijn pizza gezeur).

De volgende ochtend huurden we een scooter voor 7 dagen zodat we met de scooter (en onze backpacks) rond konden touren door Bali heen.
We kwamen uit in Seminyak, vlakbij Kuta. Toen we naar het strand gingen begon het net keihard te...regenen (jawel daar is het weer).
's Avonds hadden we een paar Nederlandse gasten ontmoet die allemaal op Bali wonen. Zij hadden ons meegenomen naar een ''feestje'' in Changgu (dus we konden weer terug haha).
Dit was erg gezellig. Een Indonesich meisje heeft me veel verhalen verteld over de corrupte politie hier, heeel bizar!

De volgende ochtend kwamen we zelf in aanraking met deze corrupte politie toen we op ons scootertje zaten op weg naar Amed.
Ze hielden ons aan en wilden rijbewijs zien, die Mel vervolgens liet zien. Je zag de ogen van de politieman helemaal stralen toen hij Mels Nederlandse rijbewijs zag, hij kon geld vangen! Dacht hij.
Maar helaas pindakaas voor hem, hadden we ook een internationaal rijbewiijs aangevraagd. Teleurgesteld keek hij of alles klopte, hij probeerde ons nog wijs te maken dat er geen stempel in stond (er stond overduidelijk een stempel in...) eerst moesten we nog meekomen naar andere politieventjes maar uiteindelijk liet hij ons (terecht!!!) gaan.

Toen begon onze reis naar Amed pas echt. Google maps zei dat je er 2 uur over zou doen. Wij hebben er 4 en een half uur over gedaan. Maar het was het waard, want wat was de rit mooi!
Eerst hebben we ik ik weet niet hoeveel autogassen ingeademd (tjezus, wat hier uit auto's, scooters en vrachtwagens komt is echt NIET normaal) maar daarna kwamen we op de mooiste (en stijlste) bergweggetjes tussen rijstvelden ooit. Dit was echt puur genieten.
Na een lange rit dus in Amed aangekomen. We hadden via airbnb een kamer geboekt bij een vrouw in huis. Ze was erg aaridg, wel een beetje raar. En een beetje raar om bij iemand in huis te zitten, privacy heb je niet echt.
We kwamen er al snel achter dat Amed net een spookdorp was, gezeliig...Alles was zo ongeveer uitgestorven en er viel eigenlijk ook niks te doen. Ja, snorkelen en duiken maar daar was het al te laat voor.
s' Avonds uiteten geweest in een restaurantje waar 6 anderen zaten (er waren best wel wat restaurantjes maar overal zat letterlijk niemand!).
De volgende dag hebben we gesnorkeld, dit was wel echt prachtig!
Helaas hebben we geen onderwatercamera anders hadden we echt hele mooie foto's kunnen maken.
het voelde net alsof ik me in de kleine zeemeermin/ finding nemo bevond. Wauwiewauw! Super mooie (lichtgevende) vissen gezien en superr de duper mooi koraal.
Na het snorkelen was het pas 12 uur en viel er voor ons geen reet meer te doen dus besloten we om Amed achter ons te laten.

Op naar Padangbai!
Padangbai was gezelliger en wat levendiger. Alsnog niet dat je denkt wauw, maar alles beter dan een spookdorp haha.
Je had daar the blue lagoon, een super een mooi strandje, heel klein maar o zo mooi. wit (yes eindelijk weer!) strand en helderblauw/ turquoise zee. Maar dan ook echt. Het was zo helder! Heb het nog nooit zo helder meegemaakt.
Die avond hadden we bij een heel gezellig restaurantje gegeten waar ze hele leuke live muziek hadden. Jammer alleem dat een Nederlands meisje dacht dat ze net zo mooi kon zingen als zij en ongeveer 30000 nummers met hun mee heeft gezongen (totdat ze weg moest van hun, haha).

Volgende dag in t prachtige water gezwommen en weer gesnurkeld (bij Amed vond ik t mooier, toch nog een pluspuntje voor Amed). Wel een giga vis gezien.

En de volgende ochtend vroeg (dat is vandaag, hehe we zijn bij)naar Ubud gereden. Ligt in het midden van Bali. Hier is het echt gezellig! Jeee! Overal gezellige restaurantjes en winkeltjes, en mensen!
Omdat het weer eens begon te regenen hadden we tijd om ons blog eindelijk weer bij te werken.

Nu is het zo goed als droog en gaan we zo eten.

Tot zover BALI.
Jeetje wat een lap tektst.

xxxxxxx Melle en Sarah

• 19 Februari 2014 - 12:01

Frans:

Ik heb met plezier jullie belevenissen gelezen. Prachtig om dat allemaal te mogen meemaken. Ik hoop nog veel van jullie reis te kunnen zien (foto's) en te lezen. Veel plezier