Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Melle Sarah - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Melle Sarah - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Door: Melle & Sarah

Blijf op de hoogte en volg Melle

19 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Ok we gaan verder met Yogyakartaaaa

Toen we in Yogya aankwamen viel ons als eerste op dat het allemaal laagbouw en dat de stad ademende.
We vonden heel snel (wel met behulp van opdringerige mannetjes waar je helaas niet aan ontkomt en wat in dit soort gevallen soms toch wel handig is) een goedkoop hostel.
Die dag hebben we een beetje door het stadje heen gelopen, we wilden eigenlijk naar het Kraton (paleis) maar we werden opgehouden toen het opeens begon te...regenen!
Wat is dit nou? Dat waren we niet gewend in Thailand. En ook niet 1 harde regenbui en daarna weer mooi weer (zoals ons beloofd was) nee, het bleef maar hozen!
Dus, maar vroeg naar bed.

Ja, het weer in Indo is wel echt even wat anders dan dat we gewend waren. Inmiddels ben ik er wel weer aan gewend en kijk ik verast op als ik een zonnetje zie (ik gelijk met mn geizcht in de zon in de hoop om mijn kleurtje weer een beetje op te halen).
Het is hier voornamelijk grijs, soms een waterig zonnetje, een enkele keer een stukje blauw en soms hoosbuien :( maarja, je kan ook niet alles hebben.

De volgende dag gingen we wel naar het Kraton. Maar we hadden, bleek later, niet de goede dag uitgekozen want uitgerekend toen wij er waren viel er geen drol te beleven.
Later in ons hostel 2 Nederlanders en 2 spanjaarden ontmoet, met hun en nog wat mensen zijn we wat gaan drinken en later nog naar een live bandje wezen kijken. Heel leuk! En de gitarist was echt super goed! Was echt een hele gezellige avond.

melle:

Hallo daar ben ik weer.

De volgende dag gingen we in de ochtent naar het waterpalce. Dit was mooi. Maar het was zo benauwd. Niet te doen. De regen liet zich ook snel weer zien... Stom.... Maar goed. Later die dag/avond gingen we naar een foodmarkt. Allemaal lekkere Indonesiche en andere dingen. En ja maar weer eens vroeg naar bed want de volgende dag gingen we naar de Borobudur.
We werden om 5 uur!! opgehaald. Je moet zo vroeg als je nog een beetje wil kunnnen rond lopen want de bussen met hordes mensen komen rond een uur of half 9.
De Borobudur was heel mooi. De mist hing nog in de bomen toen we op de tempel stonden. Er waren ook heel veel school kinderen die met je wilden praten voor hun engels examen. De kinderen waren heel lief en schattig. Ze wouden ook allemaal met ons op de foto. Wel gek gevoel.
De volgende dag vlogen we naar Bali.

Melle

Hoi Wij vertrekken 14 januari naar Bangkok. Na een paar dagen Bangkok zijn we van plan om te chillen op een nog niet overgenomen door het massatoerisme eilandje (waar we maar tot 11 uur 's avonds elektriciteit hebben). Nadat we uitgechilld ziijn willen we vanuit Bangkok vliegen naar Jakarta. Vanuit Jakarta met de trein Java door. Met de boot naar Bali en Lombok, en niet te vergeten de Gili eilanden! Na Indonesië vliegen we naar Vietnam. We weten nog niet of we dan naar Hanoi of naar Ho chi minh vliegen, dit hangt er vanaf of we naar Laos of Cambodja willen. Vanuit een van deze landen willen we (over land) weer naar Thailand. Dit keer naar het noorden om uiteindelijk weer terug te keren op Bangkok en weer te vliegen naar Amsterdam. Tot dusver ons plan. Uiteindelijk zal onze reis er waarschijnlijk compleet anders uit gaan zien maar dan is het wel grappig om te kunnen lezen wat we in eerste instantie van plan waren. Liefs Melle en Sarah