Jakarta en treinreis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melle Sarah - WaarBenJij.nu Jakarta en treinreis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Melle Sarah - WaarBenJij.nu

Jakarta en treinreis

Door: Melle en Sarah

Blijf op de hoogte en volg Melle

19 Februari 2014 | Indonesië, Batavia

Hai hoi, hier zijn we weer.

We lopen een beetje achter. Internet werkt in dit land niet heeel erg mee. En foto's uploaden gaat op deze piep website zo vreselijk langzaam dat we er geen zin meer in hadden. Nu hebben we foto's geupload dat het een lagere kwaliteit heeft maar dat het wel sneller gaat.

Maargoed, we waren gebleven met dat we 7 februari naar het vliegveld van Bangkok gingen om te vliegen naar Indonesie :D oh wat hadden we er een zin in!!
Maar....Aangekomen op het vliegveld zagen we onze vlucht er niet tussen staan, wat bleek, we vlogen de 6e..............
Oh My God. Wat voelden wij ons DOM.
En dus hebben we ons die dag moeten vermaken op de meest depressiefste plek op de aarde (en ondertussen heel erg dom voelend). Deze depressiefe plek was in een piep hotel vlakbij het vliegveld.
Gelukkig hadden we wel voor een redelijke prijs de volgende dag een vlucht naar Indonesie kunnen boeken. Poging twee...

Gelukkig is twee keer scheepsrtecht want jawel, de volgende dag stonden we met onze backpacks in Jakarta!
Wat een giga stad is dat hey. Wat wij hebben gezien van die stad waren voornamelijk wegen, files, wolkenkrabbers en minu hutjes waar mensen in wonen. Volgens mij is daar het verschil tussen arm en rijk groot. Helaas.

1 dag Jakarta vonden we genoeg, we wilden naar Yogyakarta! De ziel van Java.
We hadden expres voor een treinreis gekozen zodat we de mooie natuur van Java konden zien.
Het eerste anderhalf uur bestond voornamelijk uit mini hutjes op elkaar gestapeld en vuilnis, heel veel vuilnis. Ik vond het best wel heavy om deze armoede te zien en er dan met een 1e klas trein langs te sjeezen (naja sjeezen, de trein reed niet harder dan 50 km per uur (letterlijk)).
Daarna kwamen we terecht in Nederland. Althans, zo leek het net, we misten alleen grazende koetjes en schaapjes.
En daarna, daarna werd het mooi :) erg mooi! Rijstvelden tussen de bergen door. Helaas hebben we geen mooie plaatjes hiervan kunnen schieten.
Wat ook erruugg frustrerend was, was dat wij bij een klein raampje zaten, dus beperkt zicht hadden, en de locals die lagen te slapen (en soms snurken!) bij de grote ramen.

Maargoed. Na 7 1/2 uur kwamen we aan in Yogyakarta. De reis ging erg snel en was erg mooi!

xxxxxx Kus

Melle

Hoi Wij vertrekken 14 januari naar Bangkok. Na een paar dagen Bangkok zijn we van plan om te chillen op een nog niet overgenomen door het massatoerisme eilandje (waar we maar tot 11 uur 's avonds elektriciteit hebben). Nadat we uitgechilld ziijn willen we vanuit Bangkok vliegen naar Jakarta. Vanuit Jakarta met de trein Java door. Met de boot naar Bali en Lombok, en niet te vergeten de Gili eilanden! Na Indonesië vliegen we naar Vietnam. We weten nog niet of we dan naar Hanoi of naar Ho chi minh vliegen, dit hangt er vanaf of we naar Laos of Cambodja willen. Vanuit een van deze landen willen we (over land) weer naar Thailand. Dit keer naar het noorden om uiteindelijk weer terug te keren op Bangkok en weer te vliegen naar Amsterdam. Tot dusver ons plan. Uiteindelijk zal onze reis er waarschijnlijk compleet anders uit gaan zien maar dan is het wel grappig om te kunnen lezen wat we in eerste instantie van plan waren. Liefs Melle en Sarah