Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Melle Sarah - WaarBenJij.nu Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Melle Sarah - WaarBenJij.nu

Sihanoukville

Door: Melle en Sarah

Blijf op de hoogte en volg Melle

07 April 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hallo, hier zijn we weer,

Inmiddels zijn we alweer 2 weken verder, en alweer heel veel meegemaakt en gezien.
Laten we beginnen bij het begin, Phnom Phen. Na een 12 uur durende busrit (ons was 6 uur beloofd) kwamen we aan vanuit Ho Chi Minh in Phnom Phen. De hoofdstad van Cambdja.
Ons viel al snel de armoede van dit land op. Meer dan de buurlanden waar we hiervoor zijn geweest. Veel bedelaars en straatkinderen. Erg triest om te zien. Maar daar straks meer over.

We besloten om in Phnom Phen 1 nachtje te blijven om daarna naar Sihanoukville te gaan, waar we onze vrienden Anouk en Bart zouden ontmoeten. Omdat zij ook nog naar Phnom Phen wilden zouden we hier later weer terug komen om naar o.a. the killing fields en s21 te gaan (waar je niet vrolijk van wordt).
Gelukkig bleven we ook maar 1 nacht daar want we sliepen letterlijk in een soort gevangenishok. Zwarte muren, geen ramen en een eenpersoonsbed, en het was er bloedheet. Krijg nog steeds een beetje kriebels als ik daaraan terug denk.

Dus, de volgende dag gingen we naar Sihanoukville, DE kustplaats van Cambodja. Je hebt er verschillende stranden en wij gingen naar Otres beach, het chille strand.
Voor ons was het heeeeeeeeeerlijk om weer aan het strand te zitten, en dit keer een mooi strand (geen vietnam praktijken). Na weet ik veel hoeveel dagen achter elkaar gereisd te hebben was het een verademing om weer in een bamboo hutje te zitten en even helemaal NIKS te hoeven.
De volgende dag kwamen Anouk en Bart. Echt super raar om onze Amsterdamse vrienden opeens in Cambodja te zien. Zij waren 2 weken in Thailand geweest en zouden 2 weken met ons samen reizen in Cambodja.

Als je in cambodja een menukaart openslaat zie je in elk menu wel voor sommige gerechten ''happy'' staan. Ons was dit al in Vietnam verteld, dit betekent eten met wiet. Alle backpackers zijn dan ook allemaal ongeveer de hele dag stoned hier (niet altijd even gezellig).
Maargoed, toen we de eertse avond met anouk en bart waren, waren we toch wel nieuwschierig geworden dus bestelden we een happy pizza, eigenlijk hadden we ons er niet veel van voorgesteld, maar ik moet zeggen, dat was onterecht.

De volgende dag gingen we naar serendipity, dit is een ander strand in Sihanoukville en we hadden gehoord dat dit het uitgaanstrand was. Dus, wij dachten WOEHOOEE dikke party tonight! Maar dit viel helaas wel een beetje tegen. Het was wel een leuke avond maar de muziek was kut en de sfeer was ook niet heel bijzonder.
Omdat het strand daar ook niet mooi was besloten we om de volgende dag naar het eiland Koh Rong te gaan.

Paraadiiseeeeeeeeeeee!

Melle

Hoi Wij vertrekken 14 januari naar Bangkok. Na een paar dagen Bangkok zijn we van plan om te chillen op een nog niet overgenomen door het massatoerisme eilandje (waar we maar tot 11 uur 's avonds elektriciteit hebben). Nadat we uitgechilld ziijn willen we vanuit Bangkok vliegen naar Jakarta. Vanuit Jakarta met de trein Java door. Met de boot naar Bali en Lombok, en niet te vergeten de Gili eilanden! Na Indonesië vliegen we naar Vietnam. We weten nog niet of we dan naar Hanoi of naar Ho chi minh vliegen, dit hangt er vanaf of we naar Laos of Cambodja willen. Vanuit een van deze landen willen we (over land) weer naar Thailand. Dit keer naar het noorden om uiteindelijk weer terug te keren op Bangkok en weer te vliegen naar Amsterdam. Tot dusver ons plan. Uiteindelijk zal onze reis er waarschijnlijk compleet anders uit gaan zien maar dan is het wel grappig om te kunnen lezen wat we in eerste instantie van plan waren. Liefs Melle en Sarah