Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Melle Sarah - WaarBenJij.nu Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Melle Sarah - WaarBenJij.nu

Nha Trang

Door: Melle en Sarah

Blijf op de hoogte en volg Melle

19 Maart 2014 | Vietnam, Nha Trang

Hoi Hoi,

De nachtbus van Saigon (iedereen noemt Ho Chi Minh hier nog steeds Saigon, dus wij ook soms) naar Nha Trang was heel apart en voor mij erg comfortabel! Het was een soort slaapzaal in een bus. Iedereen had een eigen ''bed'' en je had drie rijen van stapelbedden. Melle paste er alleen niet helemaal in hahah. Maar ook voor hem was deze nacht in zo'n bus een stuk beter dan in een normale touringcar. Gelukkig slaapt hij sowieso altijd wel in een bus (of vliegtuig, of auto etc).
Na deze rit kwamen we aan in...Rusland. Huh? Oh nee toch niet, maar er waren gewoon alleen maar Russen in Nha Trang. Maar niet alleen dat, de menus waren in het Russisch, toeristeninformatie was in het Russisch, de Vietnamezen spraken geen woord Engels, want ze spraken...Russisch! Wauw.
Gelukkig was de stad wel heel mooi. Oh nee, niet! Het was net de Spaanse costa maar dan met Russen. Haha, nu vind ik het wel hilarisch.
Je had een uitgerekt strand, dat was prima, alleen direct daarachter liep en vierbaans weg en weer daarachter waren de torenhoge hotels.

De eerste dag hadden we vrij weinig gedaan. Ons voornamelijk verbaasd over waar we in terecht waren gekomen. De Vietnamezen waren ook echt behoorlijk onvriendelijk, wat de sfeer niet heel veel goed deed. Nu zijn we erachter dat het komt omdat ze de Russen niet mogen (tja, dan zit je daar wel op een verkeerde plek) en omdat ze hun eigen stad niet leuk vinden (ik geef ze geen ongelijk).

De tweede dag hadden we een scooter gehuurd en hadden we een paar watervallen opgezocht. De rit erheen was mooi, veel bergen en hele mooie rijstvelden gezien. De klim naar de watervallen was super leuk. Bij de eerste stop waren veel toeristen, dat was jammer. Gelukkig bleven zij wel allemaal bij de eerste stop plakken ik denk omdat de tweede en derde stop een behoorlijk geklim en gekleuter was, heel leuk! En super mooi. Daar waren we wel de enige en konden we in zuiverend (zo wordt het genoemd) water zwemmen, koud! Wel super lekker en het voelde ook echt zuiverend.
De watervallen waren veruit het hoogtepunt van Nha Trang.
We zijn een dag langer in Nha Trang gebleven omdat we nog naar een paar torens wilden bezichtigen, aangezien dit heel mooi scheen te zijn, maar dit viel zwaar tegen.

Na 4 dagen (veelste lang eigenlijk), vertrokken we naar Hoi An met de nachtbus.

P.s. (Melle) de russen zijn ongelofelijk dik. Niet normaal. Ik had er nog een foto van genomen maar die mag van Sarah niet op het blog.

De fotos bij Saigon (HCM) zijn er. (Hopelijk...)

• 21 Maart 2014 - 20:51

Ellis:

Wat een lieve foto van melle bij de waterval. Net een klein jongetje, ik bedoel jong jongetje.
    En is melle op de kaartfoto soms aan het verliezen hahaha?
    Heel mooie foto's luitjes!
    Nu nog 55 daagjes te gaan!!!!
    Geniet er nog ten volle van!
    Kus kus.
    Ellis

Melle

Hoi Wij vertrekken 14 januari naar Bangkok. Na een paar dagen Bangkok zijn we van plan om te chillen op een nog niet overgenomen door het massatoerisme eilandje (waar we maar tot 11 uur 's avonds elektriciteit hebben). Nadat we uitgechilld ziijn willen we vanuit Bangkok vliegen naar Jakarta. Vanuit Jakarta met de trein Java door. Met de boot naar Bali en Lombok, en niet te vergeten de Gili eilanden! Na Indonesië vliegen we naar Vietnam. We weten nog niet of we dan naar Hanoi of naar Ho chi minh vliegen, dit hangt er vanaf of we naar Laos of Cambodja willen. Vanuit een van deze landen willen we (over land) weer naar Thailand. Dit keer naar het noorden om uiteindelijk weer terug te keren op Bangkok en weer te vliegen naar Amsterdam. Tot dusver ons plan. Uiteindelijk zal onze reis er waarschijnlijk compleet anders uit gaan zien maar dan is het wel grappig om te kunnen lezen wat we in eerste instantie van plan waren. Liefs Melle en Sarah