Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Melle Sarah - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Melle Sarah - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Door: S & M

Blijf op de hoogte en volg Melle

12 April 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi,

na een heftige bus reis (waarbij ik een aantal keer dacht dat we nu toch echt de bocht uitzouden vliegen) kwamen we aan in Siem Reap.
Na Phom Phen achter ons te hebben gelaten zag Siem Reap er leuk uit. Lekker groen en niet zo hectisch. Na eerst 2 dagen vrij weinig te hebben gedaan gingen we de 3de dag 's avonds naar Angkor. (als je voor de sunset komt mag je gratis en aangezien 2 dagen te duur was kwam dit mooi uit). Bij de zonsondergang zijn we naar Ankor Wat gegaan. Dit is de beroemste tempel van Angkor, en de grootste tempel ter wereld (Zie foto 1). Het viel ons al meteen op dat we niet echt de enige hier waren. Het leek wel een mierennest. Maar als je alle mensen wegdenkt is het super mooi. Omdat de zon onder ging was de licht val op de tempels ook schitterent. Het is bizar om te zien hoeveel details er in elke steen van de tempels zitten. Dit moet echt een klote werk zijn om te maken maar het resultaat mag er zijn. Het is moeilijk om met schrijfend een beeld te vormen hoe het er uit zag. Maar het is groot, heel groot. En dit is maar 1 tempel van de vele tempels die er zijn in het Angkor gebied.
Wat ons ook opviel waren de 100 kinderen die je anzichtkaarten en andere soufeniers willen verkopen. Sommige zagen er niet altegoed uit. 1 jongetje was helemaal schor door het zeggen 1 dollar, 10 for 1 dollar. Je word toch met je neus op het feit gedrukt dat Cambodja arm is. Het armste land waar we tot nu toe zijn geweest.
We hadden fietsen gehuurt om naar de tempels toe te fietsen.
De volgende ochtent gingen we om half 6 weg om de sunrise te zien. We waren een beetje laat dus we moesten de sunrise bij Ankor Wat zien want de tempels liggen ver uitelkaar als je met de fiets bent.
Na Angkor Wat gingen we naar Angkor Thom. Dit was ook heel mooi. weer oneindig groot. Onder weg kom je langs veel kleine tempels die, omdat er zoveel zijn, links laat liggen en eigenlijk alleen naar de echt grote tempels gaat. Best gek want elke tempel opzich is mooi en bizonder. (Er zijn ook mensen die het in 4 a 5 dagen doen omdat ze alles willen zien.) Ta Promh was een tempel complex waar allemaal bomen op en in de tempels waren gegroeit. Dit zag er heel vet uit. Verder hebben we nog een paar vette tempels gezien.
Als laatste gingen we nog aan de achterkant bij Angkor Wat kijken. Toen we terug liepen naar onse fietsen was er een joggie dat dingen verkocht. Wij kopen hier niets van omdat het geld niet naar de kinderen gaat maar naar een organisatie die er achter zit. Maar omdat we de kindeneren wel iets willen geven omdat ze zn kut leven hebben hadden we koekjes gekocht om aan ze te geven. Sommige van die kinderen waren er heel blij mee maar dit joggie werd boos en begon bart te schoppen en te schreewen. Hij begon voor onze voeten te lopen en het enige wat hij kon zeggen was 1 dollar. Dit joggie was helemaal doorgedraait omdat hij waarschijnlijk elke dag daar moet staan. Dit was schokent om te zien wat het met zulke jonge kinderen kan doen.

Het was achteraf toch een beter idee geweest om de tuktuk tenemen want het was ver fietsen. En het was warm. Heel warm. Het word daar boven de 40 graden zonder zuchtje wint en bijna geen schaduw. Dus toen we rond een uur of 3 aankwamen bij het hotel waren we alle 4 gesloopt.

Na een uurtje geslapen te hebben gingen we naar het circus. Geen circus met clouwns (gelukkig) maar met acrobaten. Dit was heel leuk. Het waren straatkinderen die nu een school doen. De beste mogen in het circus optreden. Er werden veel salto's en andere gekke dingen gedaan.

De dag erna zijn we naar een 5 sterren hotel gegaan om in het zwembad te zwemmen (tegen een kleine vergoeding). Er waren ook jacussies. Die nacht om 5 uur vertrokken ik en Sarah om naar Laos te gaan. Bart en Anouk gingen terug naar Bangkok.

We hadden nog tegen elkaar gezecht dat het goed geregeld is met de bussen hier in Azie. Chille bussen die optijd rijden. Vol goede moet gingen we op tijd naar bed. Zodat we de volgende dag om een uur of 3 in Loas aankwamen. Naja dat dachten we......

Melle

Hoi Wij vertrekken 14 januari naar Bangkok. Na een paar dagen Bangkok zijn we van plan om te chillen op een nog niet overgenomen door het massatoerisme eilandje (waar we maar tot 11 uur 's avonds elektriciteit hebben). Nadat we uitgechilld ziijn willen we vanuit Bangkok vliegen naar Jakarta. Vanuit Jakarta met de trein Java door. Met de boot naar Bali en Lombok, en niet te vergeten de Gili eilanden! Na Indonesië vliegen we naar Vietnam. We weten nog niet of we dan naar Hanoi of naar Ho chi minh vliegen, dit hangt er vanaf of we naar Laos of Cambodja willen. Vanuit een van deze landen willen we (over land) weer naar Thailand. Dit keer naar het noorden om uiteindelijk weer terug te keren op Bangkok en weer te vliegen naar Amsterdam. Tot dusver ons plan. Uiteindelijk zal onze reis er waarschijnlijk compleet anders uit gaan zien maar dan is het wel grappig om te kunnen lezen wat we in eerste instantie van plan waren. Liefs Melle en Sarah

Actief sinds 05 Jan. 2014