Khao Sok - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Melle Sarah - WaarBenJij.nu Khao Sok - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Melle Sarah - WaarBenJij.nu

Khao Sok

Door: Melle en Sarah

Blijf op de hoogte en volg Melle

30 Januari 2014 | Thailand, Surat Thani

Hallo lieve mensen,

We zijn nu weer een aantal dagen verder en het parijdesijke eiland hebben we ingeruild voor... De jungle!

Vanaf Koh Phayam gingen we met de speedboat naar Ranong. Daar moesten we 2 uur wachten op onze bus naar Kapua Pa wat voor mij wel 5 uur leek (Ranong is echt een vieze stinkstad en de mensen vinden het daar normaal om rochelend over straat te lopen en daarna n dikke klodder op straat uit te spugen, echt!).

Vanaf Kapua Pa gingen we met de bus naar het national park Khao Sok. We kwamen in de schemering aan maar in de bus zagen we al de prachtige natuur, echt wauw.
In de bus hadden we een aardige Duitser ontmoet en aangezien hij wel goed is in afdingen (wij zijn er rondduit dramatisch in) gingen we met zn drien op zoek naar een slaapplek.
Al vrij snel vonden we een bungalow waar we voor de helft van de prijs konden slapen als we de volgende ochtend een lake tour van 2 dagen zouden boeken. Heel toevallig waren we al van plan om deze tour te gaan doen, dus dat kwam mooi uit!
We sliepen weer in een sober bungalowtje en de volgende ochtend om 9 uur werden we opgepikt door de minivan om ons te brengen naar het grote meer en de jungle...

Melle wilt hier graag meer over vertellen:

We waren met een groep van 11 mensen en gingen in een houten boot. Na iets meer dan een uur te hebben gevaren op het o zo mooie meer (zie fotos) kwamen we aan bij onze flowting bungelows. Later die die dag gingen we door de jungle naar een grot toe. Daar in zag je (zonder zaklamp) lekkerlijk niets. In de grot waren kleine en grote spinnen. Iel. En aan het plafon hingen veel vleermuizen. Sarah werd al vrij snel claustrofobies en bang voor alle insecten. Door de grot stroomde ook een rieviertje. Daardoor moesten we sommige stukjes zwemmen. Het was een avontuur. Toen we na 1.5 uur weer licht zagen waren we wel opgelucht. 's avonds gingen we op nacht safarie (ook in de boot) maar het mooiste was de prachtige sterren hemel. Het enige wat we gezien hebben was een toekan. Wel een vet beest maar helaas lagen alle tijgers en apen al te slapen.

Nu ga ik (Sarah) vertellen over de nacht op de drijvende bungalows en over vandaag in de jungle.
De nacht was kut. Iedereen had een bungalowtje met een heel dik matras op de grond. Melle en ik hadden een bungalowtje met een heel dun (vrijwel geen) matras op de grond. Een steen zou nog lekkerder slapen. We konden niet op ons zij liggen omdat dat te veel pijn deed aan je heup.
Dus, toen we om half 7 gewekt werden vonden we dit ook niet zo erg.
Om 7 uur gingen we weer met een bootje het meer op. Tijdens deze boottocht hebben we meerdere aapjes hoog in de palmbomen gezien! Voor sommige mensen is dit misschien niet zo bijzonder maar voor mij wel, de enige apen die ik gezien heb zijn mijn broers en de aapjes in artis.

Na ontbeten te hebben moesten we onze spullen pakken en gingen we weer op pad. Dit keer gingen we een berg beklimmen. Door de jungle leidde een heel smal paadje ons naar de top van de berg. Dit was heel gaaf maar ook vermoeiend.
Na deze tocht gingen we weer met de boot naar het vasteland en werden we met de bus weer naar onze bungalows gebracht.

Het was echt een top ervaring en de natuur was prachtig. Op het water had ik het gevoel alsof ik in sprookjesland was beland en in de jungle voelde ik me net Mogli.
Het was allemaal super gerelgeld, we kregen zoveel eten als we wilden (hier heeft Mellie dan ook goed gebruik van gemaakt) en onze gids was een echte jungle expert. Ik voelde me dan misschien Mogli, maar hij was het. Op blote voeten heeft hij ons steeds rondgetourd en hij kon op de boot van honderen meters ver een klein aapje in een palmboom herkennen.

We blijven vandaag nog 1 dag in Khao Sok en morgen gaan we naar Surat Thani om vanaf daar waarschijnlijk een paar nachtjes op Ko Samui te vertoefen.

Kusjes en Liefs van ons.

Oh de foto's lukken niet om up te loaden (erg frustrerend want zijn hier een uur mee bezig geweest).
Dus de foto's komen een andere keer.
Surat Thani hebben we als locatie moeten invullen omdat hij Khao Sok niet pakte.

Kus.

• 30 Januari 2014 - 22:17

Ellis:

Oh, lieve luitjes, wat een fantastisch mooie ervaring!!!!!

En wat een leuk verslag.

Heb zo gelachen om die broers Saar!

Heel fijn voor jullie dat het zo geweldig is allemaal!

Het filmpje heb ik doorgezonden, zal het ook aan melle's ouders zenden nog.

Big hugs voor jullie beidjes!

Ellis

• 30 Januari 2014 - 22:18

Ellis:

PS Melle staat heel mooi op de foto!

• 01 Februari 2014 - 17:30

Prachtige foto's!!!!

• 03 Februari 2014 - 18:27

My-key, Eveline And Boys:

Zo relaxed!!! Genieten maar!

• 07 Februari 2014 - 18:36

Jessica:

Hey Saartje en Melle

Wat een super foto's
    Geniet er nog maar lekker van, we kijken alweer uit naar jullie volgende avonturen
    xxxx en dikke kus van ons

Melle

Hoi Wij vertrekken 14 januari naar Bangkok. Na een paar dagen Bangkok zijn we van plan om te chillen op een nog niet overgenomen door het massatoerisme eilandje (waar we maar tot 11 uur 's avonds elektriciteit hebben). Nadat we uitgechilld ziijn willen we vanuit Bangkok vliegen naar Jakarta. Vanuit Jakarta met de trein Java door. Met de boot naar Bali en Lombok, en niet te vergeten de Gili eilanden! Na Indonesië vliegen we naar Vietnam. We weten nog niet of we dan naar Hanoi of naar Ho chi minh vliegen, dit hangt er vanaf of we naar Laos of Cambodja willen. Vanuit een van deze landen willen we (over land) weer naar Thailand. Dit keer naar het noorden om uiteindelijk weer terug te keren op Bangkok en weer te vliegen naar Amsterdam. Tot dusver ons plan. Uiteindelijk zal onze reis er waarschijnlijk compleet anders uit gaan zien maar dan is het wel grappig om te kunnen lezen wat we in eerste instantie van plan waren. Liefs Melle en Sarah

Actief sinds 05 Jan. 2014