Koh Phayam - Reisverslag uit Ko Phayam, Thailand van Melle Sarah - WaarBenJij.nu Koh Phayam - Reisverslag uit Ko Phayam, Thailand van Melle Sarah - WaarBenJij.nu

Koh Phayam

Door: Melle en Sarah

Blijf op de hoogte en volg Melle

23 Januari 2014 | Thailand, Ko Phayam

Hallo :)

Hier een verslagje vanuit ons paradijsje.
We zitten nu 5 dagen op Koh Phayam en dat betekent 5 dagen chillen. Niks anders dan dat. We staan op, nemen een ochtendduik in de helderblauwe zee, gaan even ontbijten, beetje kajakken, beetje zonnen, lunchen, in hangmatje slingeren, boekje lezen, slaapje doen, wandelingetje maken, beachballen, avondeten en weer naar bedje in ons sobere maar o zo schattige en gezellige bungalow.

Dit klinkt natuurlijk allemaal super relaxed, maar ik moet zeggen, na onze hel tocht om op dit eiland te komen was het ook wel verdiend.

Melle:

We werden in een hele krappe minibus naar het bus station gebracht. Daar aangekomen moesten we 10000 keer ons kaartje aan de zelfde man laten zien die er zelf volgensmij ook niets van begreep. Uit eindelelijk had hij de bus gevonden. Het was een chille bus met meer been ruimte dan in het vliegtuig. De bus rit was 8 uur naar Ranong. Toen we net lekker sliepen werden we wakker gemaakt dat we er uit moesten. het was 03:40. Toen we uit stapten keken we om ons heen. Het was stil. We waren de enige 2 die er in ranong uitmoesten. Uiteindelijk vonden we iemand die ons naar de haven bracht. De boot vertrok pas om half 10. We zaten bij een toilet bleek toen de vrouw kort dat we op een bankje waren gaan zitten een bortje neer zetten met 5 B voor de wc. Het was inmiddels half 5 en er waren heel wat groepjes mensen die gezellig bij elkaar zaten te chillen. Om half 7 begon het met licht worden. Het wachten duurden lang. Er was niets te beleven bij onze wc. Toen we naar de pier gingen konden we een kaartje kopen en om 10 uur vertrok de boot.

Sarah:

Ik was ondertussen niet meer echt te genieten, m'n haar was vet van het niet wassen, mijn laatste restjes mascara klonterde aan mijn wimpers en ik was zoo moe. Ik wilde slapen. Ik had een stiekeme hoop dat de boot er korter over zou doen dan gezegd, dat was namelijk 2 uur.
Maar toen we de boot zagen was deze hoop meteen vervlogen. De boot was een soort doos op water (Melles mooie omschrijving). We gingen ook gemiddeld 3 km per uur.
Uiteindelijk na 3 uur in de boot gezeten te hebben (wel lekker in het zonnetje), kwamen we op ons eiland aan.
Vanaf toen ging het snel, letterlijk snel. We werden allebei achterop een scooter gezet (backpacks gingen voor bij de bestuurder) en we sjeesden naar onze bamboo bungalows. Dit was nog best een stukje en af en toen slaakte ik een kreetje omdat ik het eng vond. Melles scooter was al uit het zicht omdat hij het natuurlijk geweldig vond en dit had de bestuurder door.

Vandaag hebben we zelf zo'n scootertje gehuurd en zijn we op het eiland aan het rondtouren.
We gaan nu weer lekker de zon in.

Dikke kussen van ons.

7 uur later. Hoi hier zijn we weer.
Het is nu 19:00 en aangezien we het nog te vroeg vinden om te eten en niet heel veel anders kunnen doen besloten we om ons Bangkok verslag wat uit te breiden (dus die is veranderd) en om nog wat meer te vertellen over Koh Phayam zelf.

's Ochtends vroeg als het licht begint te worden, worden we wakker gemaakt door de velen en vooral Harde geluiden van de insecten en vogels. Mijn hemel, wat een geluid kunnen die beesten produceren. 1 beest lijkt qua geluid op een soort krekel maar dan maakt het een soort inbraakalarm geluid. Niet heel fijn aan je oren.

We gingen vandaag voor het eerst dat we in Thailand zijn, een ijsje eten. Lekker en leuk. Melle had een normaal waterijsje en ik zag stratcciatella ijsje dus ik dacht jam!
Wat bleek het te zijn, kokusnootmelk gemeng met ijs, en met hele bruine bonen erin.....Hoe verzinnen ze het???

De zwerfkatten hebben plaatsgemaakt voor de zwerfhonden. Overal, heeeel veel! Gelukkig doen ze niks, maar alsnog verwdijnt mijn eetlust gelijk als zo'n hond naast me zit te azen op mijn net geserveerde eten.
Mellie heeft hier gelukkig geen last van.

Vandaag met de scooter was heel leuk. Het is een erg mooi eiland, heel groen. Aan de stranden heb je allemaal houten hutjes, boomhutten, schommels, hangmatten en kleine restaurantjes. Het is erg gezellig en je hebt het gevoel alsof je in reggae land bent belandt.

Nu gaan wij op de scooter op zoek naar een leuk eettentje.

Nogmaals dikke kussen en liefs.

• 23 Januari 2014 - 15:47

Ellis:

Aahh lieve Sarah en Melle, wat een leuk verslag!

Via de app al veel gehoord, maar dit is ook leuk, zo'n uitgebreid schrijven!

En heel mooi die foto's erbij!

Ja, Saar, van die honden lijkt mij ook niet echt smakelijk!

Wel fijn dat jullie goed tot rust komen.

Nog veel genieten gewenst op jullie paradijselijke eilandje!!!!

Veel liefs,
    Frans en Ellis

• 23 Januari 2014 - 18:15

Hanninka:

lieve sarah en melle,
    reizen is niet altijd alleen maar leuk, toch zijn ook dat vaak ervaringen die je bij blijven. gelukkig is de beloning op jullie eiland heel feestelijk. we genieten mee door het zien van de foto's en het lezen van jullie blog !
    veel chillplezier en big hug,
    hanninka en frits

• 30 Januari 2014 - 22:04

HEnk:

jeetje, gaaf naast die ananassen op die boot, ik zag overigens meerdere boten

Melle

Hoi Wij vertrekken 14 januari naar Bangkok. Na een paar dagen Bangkok zijn we van plan om te chillen op een nog niet overgenomen door het massatoerisme eilandje (waar we maar tot 11 uur 's avonds elektriciteit hebben). Nadat we uitgechilld ziijn willen we vanuit Bangkok vliegen naar Jakarta. Vanuit Jakarta met de trein Java door. Met de boot naar Bali en Lombok, en niet te vergeten de Gili eilanden! Na Indonesië vliegen we naar Vietnam. We weten nog niet of we dan naar Hanoi of naar Ho chi minh vliegen, dit hangt er vanaf of we naar Laos of Cambodja willen. Vanuit een van deze landen willen we (over land) weer naar Thailand. Dit keer naar het noorden om uiteindelijk weer terug te keren op Bangkok en weer te vliegen naar Amsterdam. Tot dusver ons plan. Uiteindelijk zal onze reis er waarschijnlijk compleet anders uit gaan zien maar dan is het wel grappig om te kunnen lezen wat we in eerste instantie van plan waren. Liefs Melle en Sarah

Actief sinds 05 Jan. 2014