Bangkok part 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melle Sarah - WaarBenJij.nu Bangkok part 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melle Sarah - WaarBenJij.nu

Bangkok part 2

Door: Sarah & Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle

09 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen.

Toen we om half 5 's nachts aankwamen met de nachtbus in bangkok wouden we naar het hostel waar Metin (onze duits turkse vriend die we in khao Sok hadden ontmoet) zat. Toen we meer dan een uur op een taxi hadden gewacht wou niemand ons meenemen... Uiteindenlijk zijn we met de bus gegaan. Dit duurde 1.5 uur voor dat we in chinatown waren. Daar vlak bij lag het hostel. Toen we een tuktuk aan hielden wist hij waar het was...(dat zeggen ze allemaal...) Toen hij meer dan een uur rond had gevraagt en het ook echt niet meer wist zijn we maar naar Khoa San Road gegaan om daar een kamer te nemen. We waren al 24 uur onderweg en gesloopt.

Later die middag gingen we (na even geslapen te hebben) naar het Lumpini park. Toen we de metro halte uitstapten zij Sarah "o leuk een markt". Maar het waren natuurlijk de protesten. (sorry ouders maar je ontkomt er echt niet aan ze zijn overal). Het was daar super gezellig en er waren kraampjes met gratis eten, water en er werden ook ijsjes uitgedeeld.
Het hostel van Metin bleek maar 2 haltes hier vandaan te zijn en de volgende dag gingen we hier ook naar toe.

Sarah:
De avond daarvoor hebben we lang bij Metins hostel gezeten, hij was bevriend geraakt met een Frans koppel en met zn vijfen hebben we biertjes gedronken.
Later gingen we de stad in en zijn we binnengelokt in een pingpongshow. Wat dit inhoudt is te walgelijk voor woorden, en ik ga het dan ook niet verwoorden. We moesten achteraf ook nog eens veel geld er voor betalen terwijl dat niet de afspraak was. Om maar geen ruzie te krijgen (de maffia zit hier ook achter) hebben we maar braaf betaald en zijn snel weggegaan uit dat kotsmakende oord.

De volgende dag gingen we met Metin naar shoppingmalls. Daar hebben Mel en ik hetzelfde mooie jasje gekocht, woepiedoe!
Die avond gingen we ook nog naar een avondmarkt (Melle had de dag van zijn leven. Haha...)

De volgende dag gingen we naar het Lumphini park, poging twee. Dit keer kwamen we in een (heel klein) deel uit waar geen prostesten waren en hebben we gewaterfietst op een zwaan, jee!
Na het park gingen we Chinatown in. Dit was chaotisch maar wel erg leuk. Totdat ik in een smal steegje weer een dikke gigantische smerige rat zag (nummer duizend ondertussen), toen had ik het wel weer gehad met chinatown.
Ohja, de avond met de Fransen liep er bijna een GIGA kakkerlak over mijn voet (iieeeehl!).

Die avond gingen we met Metin weer naar de avondmarkt en hadden daar ook gegeten, was een gezellige avond.
Wat alleen erg jammer is van Thailand is het sekstoerisme. Ik kots van al die vieze oude mannetjes die hand in hand lopen met 18 jarige Thaise meisjes.
Die avond hebben we daar ook weer genoeg exemplaren van gezien.

De volgende gingen we een kookcursus volgen (dit was echt leuk!) en ik denk dat Mellie het wel leuk vindt om hierover te schrijven:

Koken! Jeeeej. Lang niet meer gedaan en zin in. En waar begin je mee als je gaat koken....? Een liedje.. ja echt waar. In het thais. Toen dit achter de rug was begonnen we met 1 van mij lievelings soepen. Tom Yum. Super lekker. Daarna pindasaus, lekkerder dan die uit nederland. Daarna Pad Thai, simpel maar lekker. Toen een Massamam curry, ook verrukkelijk. En om het geheel aftesluiten Sticky rice mago. Toen we hier klaar mee waren werd eer ook nog gedanst. Jaja een heuse Thaise dans. Maar ik zat inmiddels al zo vol, want je "moest" elk gerecht wat je had gemaakt zelf ook opeten, dat dat niet zo goed meer ging.

Later die avond gingen we naar de hoogste toren van thailand. Dat was HOOG! Op de top hebben we een cocktail gedronken.

Nog even een ding over heel thailand (en misschiel ook andere aziatische landen). Er staat overal en altijd een tv/hele slechte boem boem boem muziek keihard aan in de restaurantjes. En gezellig is het er ook nooit. TL Verlichting is toch gezellig genoeg? Maar het eten is wel (bijna) altijd lekker.

We moesten vroeg naar bed want de volgende ochtend vlogen we naar Indonsie!! Altans... dat dachten we....

• 12 Februari 2014 - 10:14

Ymke:

Hoi Melle en Sarah,

wat een goeie verhalen. Ik geniet ervan. Fijn ook om zo te eindigen met een cliffhanger. Ik wacht met veel spanning jullie volgende bericht af.
    Ga zo door,

Liefs,

Ymke

• 12 Februari 2014 - 10:26

Els Punt:

Hoi Sarah en Melle,

Wat een mooie reisverslagen. Wat een bijzondere ervaring. Ik vind het heel bijzonder om te lezen.
    Heel veel plezier.

groetjes,

Els

Melle

Hoi Wij vertrekken 14 januari naar Bangkok. Na een paar dagen Bangkok zijn we van plan om te chillen op een nog niet overgenomen door het massatoerisme eilandje (waar we maar tot 11 uur 's avonds elektriciteit hebben). Nadat we uitgechilld ziijn willen we vanuit Bangkok vliegen naar Jakarta. Vanuit Jakarta met de trein Java door. Met de boot naar Bali en Lombok, en niet te vergeten de Gili eilanden! Na Indonesië vliegen we naar Vietnam. We weten nog niet of we dan naar Hanoi of naar Ho chi minh vliegen, dit hangt er vanaf of we naar Laos of Cambodja willen. Vanuit een van deze landen willen we (over land) weer naar Thailand. Dit keer naar het noorden om uiteindelijk weer terug te keren op Bangkok en weer te vliegen naar Amsterdam. Tot dusver ons plan. Uiteindelijk zal onze reis er waarschijnlijk compleet anders uit gaan zien maar dan is het wel grappig om te kunnen lezen wat we in eerste instantie van plan waren. Liefs Melle en Sarah

Actief sinds 05 Jan. 2014