BANGKOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melle Sarah - WaarBenJij.nu BANGKOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Melle Sarah - WaarBenJij.nu

BANGKOK

Door: Melle en Sarah

Blijf op de hoogte en volg Melle

18 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Hier een verslagje vanuit het drukke Bangkok.
Op het vliegveld vroeg een Nederlands stelletje of we een taxi wilde delen, dat wilden wij. Halverwege de taxi rit werdern we eruit gezet omdat de taxi niet verder kon. Dit kwam omdat de weg was afgezet wegens de protesten. Dus ons eerste halfuur in Bangkok bevonden wij ons al tussen de demonstranten. Gelukkig kreeg je meer het gevoel dat je tussen festivalgangers zat dan tussen protesterende mensen. Dus ouders, jullie hoeven je niet ongerust te maken.

Toen we gearrriveerd waren in de backpackerswijk Kao San Road moesten we nog ons hostel vinden. We vonden een ''behulpzame'' taxichaffeur die zeker weten wist waar ons hostel was en voor 4 euro bracht hij ons hierheen. Nou niet dus.
Uiteindelijk een ander hostel gevonden en na lekker gegeten te hebben zat onze eerste avond in Bangkok voor ons er op.

p.s. Ik wilde gelijk weer naar huis toen ik de eerste avond een DIKKE GROTE VIEZE RAT zag lopen. Sindsdien ben ik nog steeds bang op straat.

Hier komt Mellie:

Hoi.
Na ontbeten te hebben met tom yam en tom ka kai gingen we de stad in met onze backpack want het hostel waar we de eerste nacht in zaten was relatief duur. We vonden een hostel dat goedkoop was maar de jongen bij de balie zei wel dat er een bar tegenover zat met harde muziek.
Sarah was na de soep misselijk geworden. Ze had het gehad met thais eten. (DAG 2!!). Na ons eerste ritje in de tuk tuk (het gevoel alsof je in een kart zit) gingen we door een stuk stad lopen waar we geen id van hadden waar we waren. Daar kwamen we een mooie tempel tegen. In de avond had ik natuulijk stervens veel honger maar sarah had nog steeds geen zin in thais eten. Ze heeft uiteindelijk frietjes met majo gegeten...

Hier Sarah:
Ik kon nog wel Thais eten zien!! Ik moet gewoon niet ontbijten met een heftige Thaise soep. Nu eet ik weer gewoon Thais eten.
Aangezien we over 10 minuten bij het hostel zijn (we vertrekken straks naar Ranong om vanaf daar met de boot naar Koh Phayam te gaan) ga ik het een beetje inkorten.
Gister hebben we veel op de boot gezeten op de rivier. Dit was super chill. Beetje bootje varen in de zon. We zijn naar Wat Arun gegaan, een prachtige tempel die je moest beklimmen (SUPER STIJL!) toen ik boven was durfde ik niet meer naar beneden. Dacht dat mijn reis in Bangkok al zou eindigen.
Daarna zijn we naar een markt gegaan waar wij de enigen westerlingen waren en soms met open mond werden aangestaard. We hadden geluncht in een sushi restaurant wat spotgoedkoop was met alleen maar thaise mensen die geen engels konden. Dit zag er erg grappig uit.

's Avonds gingen we eten bij een visrestaurantje. We bestelden 100 gram garnalen en 100 gram krab van de bbq. Nou op de foto kan je zien dat dit geen 100 gram was. Wel erruuug lekker! Vooral de krab. (ook best prijzig, wisten wij veel).

Daarna gingen we biertjes (sorry mam) drinken bij een reggae barretje en hebben we lang gepraat met een thaise steward. Was heel gezellig. Alleen door het warme weer en het weinige eten sloegen de biertjes bij mij erg aan en ik kan me de teurg weg naar het hostel niet meer herinneren.

Nu moeten we gaan maar we hebben ook niet heel veel meer boeiende dingen te vertellen.

Heel veel liefs en dikke kussen van ons.

Een week later. We wilden nog wat toevoegen aan het bangkok verslag, dus bij dezen:

De Ups van Bangkok:

- Eten. Overal, in elk hoekje, steegje en straten, was eten, heel lekker eten! Vooral bij de meest armoedige straatkraampjes had je het lekkerste eten.
-Kao San Road. Super toeristisch, en je wordt opgelicht waar je bij staat, maar toch heeft het wel wat. Het is er gezellig en het heeft een top sfeer. En leuke kleding!
-De markten. Bangkok is eigenlijk 1 grote markt, overal vind je wel marktkraampjes wat de stad heel gezellig maakt.
- Tuk Tuk. Als je in de tuk tuk zit is het een groot avontuur. Je kriskrast rakelings langs het verkeer met een rotvaart.
- De rivierboot. Een snel vervoermiddel en heel leuk om Bangkok vanaf het water te zien.
- De tempels. Op allerlei plekken de mooiste tempels!

De downs van Bangkok:

- De bevolking is in Bangkok helemaal niet zo aardig als ik dacht dat ze zouden zijn. Dan met name in de toeristenbuurt zijn ze knorrig, chagerijnig en onbeleefd. (in Koh Phayam (waar we nu zitten) is iedereen overigens wel heel vriendelijk en nog niet verneukt door de toeristenmassa)
- De stank. Halleluja wat een stank! En nee, daar raak je niet aan gewend, wij in ieder geval niet. Een mengsel van vuilnis met riool. Mmmm....
- De oplichterij. Afdingen ging gewoon NIET. We hebben voor alles volgens mij 50% te veel betaald (als het niet meer is). En soms betaalde je gewoon voor dingen wat niet eens nodig was. Bv een vrouw die bij de rivierboot kaartjes verkocht voor de boot. Ze werd zo ongeveer agressief als mensen haar voorbij liepen. Op de boot bleek dat je alleen kaartjes aan boord kon kopen...
- De ratten! Iehl, bah gatverdamme!! Smerige beesten! (dit is vooral een down punt van Sarah)
- De velen, velen, velen zwerfkatten. Ik hou van katten, heel veel. Maar niet als ze weet ik veel wat voor ziektes met zich meedragen en er triljoenen van zijn. Ook niet als ze onder je stoel gaan zitten als je zit te eten (dit is een down van Sarah).

• 18 Januari 2014 - 11:04

Ellis:

Nou, super leuk, jongens, die foto's!

En much fun op het eiland!!!!!
    Waarschijnlijk geen wifi daar,maar ik sms wel.

Kus,kus,kus!

• 18 Januari 2014 - 18:54

Frits Vogels:

Dag lieve Melle en Sarah,
    Van jullie verhalen krijg ik ook zin in vreemde landen.
    Jullie doen al best veel. Van rustig de kat uit de boom kijken komt nog niet veel.
    Logisch, vooral in het begin loop je over van de energie.
    Hou die vast en hou ons op de hoogte!
    Fijn om te weten dat jullie het naar je zin hebben.
    Blij met de foto's.
    Veel liefs van Frits en Hanninka

• 22 Januari 2014 - 17:16

Anne:

Hoi Saar en Melle,

Jullie stukje was erg leuk om te lezen, grappig geschreven ook. Het klinkt al als avontuur dus ik hoop dat jullie nog veel meer van dit soort dingen zullen beleven. En Saar, ratten zijn nog niets vergeleken met kakkerlakken!

Ik vertrek zondagavond waar het - 20 graden is, dus ik was wel jaloers op jullie zomers uitziende foto's.

Groeten

Melle

Hoi Wij vertrekken 14 januari naar Bangkok. Na een paar dagen Bangkok zijn we van plan om te chillen op een nog niet overgenomen door het massatoerisme eilandje (waar we maar tot 11 uur 's avonds elektriciteit hebben). Nadat we uitgechilld ziijn willen we vanuit Bangkok vliegen naar Jakarta. Vanuit Jakarta met de trein Java door. Met de boot naar Bali en Lombok, en niet te vergeten de Gili eilanden! Na Indonesië vliegen we naar Vietnam. We weten nog niet of we dan naar Hanoi of naar Ho chi minh vliegen, dit hangt er vanaf of we naar Laos of Cambodja willen. Vanuit een van deze landen willen we (over land) weer naar Thailand. Dit keer naar het noorden om uiteindelijk weer terug te keren op Bangkok en weer te vliegen naar Amsterdam. Tot dusver ons plan. Uiteindelijk zal onze reis er waarschijnlijk compleet anders uit gaan zien maar dan is het wel grappig om te kunnen lezen wat we in eerste instantie van plan waren. Liefs Melle en Sarah

Actief sinds 05 Jan. 2014